vrijdag 13 februari 2015

Just for you!

Hoi allemaal,

Vanwege onze themamaand ben ik weer lekker aan de slag geweest met Valentijnskaartjes.
Vandaag heb ik deze gemaakt, met de bokeh-techniek.

Dat is te vinden op Pinterest, maar ik zal ik het kort vertellen hoe het werkt:
Je neemt een stukje aquarelpapier. De randen afplakken met schilderstape.
Het papier maak je nat, maar niet drijfnat.
Vervolgens ga je met een waterbrush en verschillende kleuren SU-inkt kleur aanbrengen.
Dit loopt mooi uit en dat is de bedoeling ook.
Goed drogen met de heattool.
Vervolgens neem je een malletje( ik had er een gemaakt door het hart uit een stukje mica te stanzen), en je witte inkt.
Met een sponsje of dauber tamponneer je binnen het malletje. Zo krijg je de hartjesachtergrond.
Ook weer goed drogen met de heattool.
Vervolgens versieren naar eigen smaak.

valentijn SU 15

Ik heb gebruik gemaakt van de Embosslits hearts
Strawberry Slush, Crisp Cantaloupe, Calypso Coral en Whisper White inkt
Tekststempel uit de set Work of art
Mini- nietmachine
Hartjesstans uit de mini threatbag thinlits set

Ik vond het heel erg leuk om te doen, misschien voor jullie ook weer een idee?

Fijne Valentijnsdag!

groetjes van Dieke.

3 opmerkingen:

  1. Wauw...wat een prachtige kaart Dieke! Echt heel erg gaaf, en die techniek is ook echt super leuk!

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke techniek, super mooie kaart gevonden,
    Maar wat is een waterbrush?
    groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een waterpenseeltje. Er zit een reservoir in met water, je kunt hiermee een mooi aquareleffect maken.

      Verwijderen