dinsdag 8 mei 2012

Machines en sandwiches voor het embossen

Er is veel vraag naar welke platen je moet gebruiken bij het embossen bij welke machines.


(met dank aan Ankie voor het maken van bovenstaand voorbeeld!)

Hieronder volgt een opsomming van apparaten en platen, die veel in Nederland gebruikt worden:  

Cuttlebug  
  Witte A Plaat
  Doorzichtige B Plaat
  Cuttlebug Embossing Folder
  Doorzichttige B Plaat 

Big Shot  
  Multi-Purpose Platform, open at Tab 1
  Clear Cutting Pad
  Cuttlebug Embossing Folder
  Clear Cutting Pad

Vagabond  
  Solo Platform
  Shim (velletje papier)
  Standard Cutting Mat
  Cuttlebug Embossing Folder
  Standard Cutting Mat

Wij hebben in onze winkel de platen te koop voor de Cuttlebug en de Vagabond.
De Vagabond is deze week ook nog eens in de aanbieding!

groetjes, Maaike

5 opmerkingen:

  1. Bij de cuttle bug werkt het bij mij zo niet, ook niet met de mallen van cuttle bug zelf. Moet er dan nog een siliconen matje tussen doen (ik heb er een van kars.

    Groetjes Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, leuk om mijn kaartje ineens tegen te komen. Ik wist wel dat je hem ervoor ging gebruiken maar was vergeten wanneer. Ik krijg trouwens de foto niet groter als ik hem aanklik. Ik weet niet of meer mensen er last van hebben, maar het zou mooi zijn als het wel kon want dan is het embossen nog beter te zien. Groetjes Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb even de foto vergroot ;-)

    Mooie voorbeeld kaart en duidelijke uitleg Maaike! super.

    Groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Priscilla,
    Ik heb het net nog even voor de zekerheid uitgeprobeerd, maar bij mij werkt het echt op de bovenbeschreven manier. Misschien is je Cuttlebug al iets ouder, dan kan het zijn dat er wat meer ruimte tussen gekomen is. Een oplossing is dan eventueel een extra velletje cardstock tussen de A en B plaat of bijvoorbeeld de Cuttlehug (http://www.scrapmydream.nl/c-1515008/cuttlebug-benodigdheden/). Dat is een heel dun metalen plaatje wat gebruikt wordt voor bovenstaand probleem.
    Succes ermee! groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Priscilla, dit zou wel moeten werken voor het embossen met de embossingfolders, maar wil je de nestabilitiestansen embossen, dan heb je inderdaad een siliconenmatje nodig.
    Als het niet zo werkt bij jou met de embossingfolders zou ik even met het machien terug gaan indien dit nog mogelijk is, want dan lijkt me dat niet goed.
    Hopelijk kun je hier iets mee.

    Groetjes van Caro

    BeantwoordenVerwijderen